Netbaronin 12/2019 asiakastyytyväisyyskyselyn tulokset: Lähes viisi tähteä!

Joulukuussa 2019 toteutimme asiakastyytyväisyyskyselyn, jolla kartoitimme asiakkaidemme kokemuksia asiakaspalvelumme sekä viestinnän laadusta. Tulosten mukaan 93% asiakkaistamme suosittelisi NetBaronia muille yrityksille.

Tyytyväisyyskysely toteutettiin puhelimitse ja haastatteluotos poimittiin Netbaronin asiakasrekisteristä satunnaisotannalla. Haastattelun suoritti ulkopuolinen viestintätoimisto Netbaronin laatimien kysymysten pohjalta. Haastattelussa kartoitettiin kokemuksia asiakaspalvelusta sekä viestinnästä arvosana-asteikoilla ja avoimilla kysymyksillä. Haastateltavilla oli myös mahdollisuus antaa vapaata palautetta Netbaronin palvelusta.

Tutkimuksessa käytettiin arvosana-asteikkoa 1-5, jolloin 1 = Erittäin huono, 5 = Erittäin hyvä.

Asiantuntevaa palvelua

Kyselyssä asiakaspalvelumme sai yleisarvosanan 3,9. Erityistä kiitosta saimme henkilöstön asiantuntemuksesta (4,03), ja pitkäaikaiset asiakkaamme ovatkin huomanneet asiakaspalvelussamme positiivista kehitystä vuosi vuodelta. Myös tukipalvelumme nopeus sai hyvän arvosanan (3,5).

Osa asiakkaistamme kokee asiakaspalvelun melko etäiseksi, jolloin tuen vastaukset ovat toisinaan riittämättömiä ensimmäisellä yhteydenottokerralla ja kehitysideoiden toteutusaikataulu on asiakkaan mielestä pitkä. Odotetaan, että kehitystoive toteutetaan heti seuraavassa versiopäivityksessä. Monet haastatelluista kuitenkin kertoo saavansa tuelta aina hyvää palvelua.  Tulemme kouluttamaan asiakaspalvelijoitamme aktiivisemmin, jotta palvelun laatutaso pysyisi yleisesti hyvällä ja asiakaslähtöisellä tasolla.

Helppoa käyttöönottoa oppaiden avulla

Panostamme laadukkaaseen viestintään ja tiedotamme aktiivisesti NetBaron-sovellusperheen uutisista eri kanavissa. Sovelluksissa on myös kattavat oppaat työkalujen ja uusien ominaisuuksien käyttöön.

Kyselyn mukaan 80% asiakkaistamme seuraa sovellusperheessä näkyviä uutisia ja tiedotteita, ja ne koetaan nopeaksi tavaksi saada tietoa. 83% vastanneista on lukenut sovellusten omia käyttöohjeita. Ohjeet ovat selkeät ja niistä on helppo tarkistaa myös yksittäisiä asioita.

Tukipalvelusopimusasiakkaamme olivat yksimielisiä siitä, että sopimukseen kuuluvat koulutusvideot ovat erittäin hyödyllisiä ja havainnollistavia, ja ne toimivat erinomaisina opetustyökaluina esimerkiksi uusien työntekijöiden perehdyttämisessä.

Tiedottamisessa kaivataan enemmän selkeyttä siihen, onko asiakkaiden toivoma ominaisuus otettu tuotekehitykseen mukaan ja milloin sen julkaisu olisi odotettavissa. Tulemme selkeyttämään tiedottamista tällä saralla.

Asiakkaidemme näköinen sovellusperhe

Vapaassa sanassa useat haastateltavat kiittivät selkeistä ja helppokäyttöisistä sovelluksista, joiden käyttömukavuus parantuu jatkuvasti uusien päivitysten myötä. Odotetuin uusi ominaisuus on mobiilisovellus eli Mobiapp (Android- ja iPhone -puhelimiin), jonka avulla Internet-selaimella käytettävä 20 sovellusominaisuuden omaava perhe soveltuisi vielä paremmin liikkuvaan työhön ja sitä voidaan käyttää pienemmältäkin kännykän ruudulta helposti ja sujuvasti.

Kiitämme kaikkia haastatteluun osallistuneita vastauksista ja kullanarvoisesta palautteesta! Otamme kaikki kehitysideat huomioon ja tiedotamme niiden toteutumisesta.

Tulemme mittaamaan asiakastyytyväisyyttä vastaisuudessakin vastaavilla haastattelututkimuksilla.

Palautteet ja kehitysideat auttavat meitä kehittämään palveluamme ja sovellusperheen ominaisuuksia juuri asiakkaidemme tarpeiden mukaisiksi. Otamme jatkuvasti palautetta mielellämme vastaan esimerkiksi NetBaron-sovelluksen yhteydenottolomakkeella (kirje-kuvake).

Kiinnostuitko Netbaronista?

Haluaisitko liittyä tyytyväisten asiakkaidemme joukkoon?

Jos olet kiinnostunut ottamaan NetBaron-sovellusperheen tuotteen yrityksesi käyttöön, ota yhteyttä myynti@netbaron.fi tai soita meille numeroon 029 000 9015. Keskustelemme kanssasi mielellämme keinoista, joilla NetBaron voi tehostaa yrityksesi toiminnanohjausta.