Palvelinpäivityksen (v. 61) myötä kaksivaiheinen eli vahva tunnistautuminen tulee käyttöön NetBaronin sisäänkirjautumisessa ja rahaliikennettä koskeviin toimintoihin siirtymisessä.
Vahvassa tunnistautumisessa käytetään salasanaa, jonka järjestelmä lähettää tekstiviestillä puhelimeen tai voidaan käyttää salasanasovelluksen generoimaa kertakäyttösalasanaa. Vahvalla tunnistautumisella käyttäjän henkilöllisyys voidaan taata aiempaa paremmin, mikä ehkäisee yrityksen tietojen väärinkäyttöä.
Miten vahva tunnistautuminen toimii?
Vahva tunnistautuminen voidaan ottaa käyttöön sisäänkirjautumiseen, jolloin järjestelmä vaatii käyttäjätunnuksen ja salasanan lisäksi koodin, joka luodaan erillisessä salasanasovelluksessa tai lähetetään tekstiviestillä omissa tiedoissa asetettuun puhelinnumeroon. Jos vahvaa tunnistautumista ei ole tehty sisäänkirjautumisen yhteydessä, se tehdään tarvittaessa rahaliikennettä tai palkanmaksuun liittyviin toimintoihin siirryttäessä.
Käyttäjä voi itse valita, kumman tunnistautumistavan hän ottaa käyttöön. Suosittelemme salasanasovelluksen käyttöönottoa, sillä tunnistautuminen tekstiviestillä muuttuu maksulliseksi vuoden 2020 alussa.
Suositeltuja salasanasovelluksia ovat muun muassa Google Authenticator tai Microsoft Authenticator. Puhelimessa tulee olla kamera, sillä salasanan muodostamiseksi sovelluksen täytyy skannata käyttäjän tiedoista löytyvä QR-koodi.
Muut uudet tietoturvaominaisuudet
Organisaatio ja käyttäjätunnus eivät enää näy kirjautumisikkunassa automaattisesti täytettynä uloskirjautumisen jälkeen. Sen lisäksi mikäli aikaraja umpeutuu istunnon aikana, siihen ei voi enää palata sivua päivittämällä.
Näillä uudistuksilla ehkäistään tilanne, jossa laitteen seuraava käyttäjä voisi päästä kirjautumaan takaisin sovellukseen.
Asiakastuelta apua kysymyksiin
Lisätietoja vahvasta tunnistautumisesta löydät NetBaronin ohjeista kohdasta Yleiset / Kaksivaiheinen tunnistautuminen.
Myös asiakastukemme vastaa mielellään kysymyksiin. Voit ottaa yhteyttä sovelluksen yhteydenottolomakkeella, lähettämällä sähköpostia osoitteeseen tuki@netbaron.fi tai soittamalla asiakastukeen 0600 302 112 (1,98 €/min + mpm/pvm) arkisin klo 8-16.
Kiinnostuitko Netbaronista?
Jos olet kiinnostunut ottamaan NetBaron-sovellusperheen tuotteen yrityksesi käyttöön, ota yhteyttä myynti@netbaron.fi tai soita meille numeroon 029 000 9015. Keskustelemme kanssasi mielellämme keinoista, joilla NetBaron voi tehostaa yrityksesi toiminnanohjausta.